Ready-to-wear, czyli z wybiegu na nadgarstek — marki, które zmieniły oblicze mody i… zegarków — Lacoste

2019-02-12
Nie od dziś wiadomo, że najbardziej przełomowym odkryciom towarzyszyły skrajne emocje, a wynalazcy początkowo byli uznawani za szaleńców. Jednak wizjonerskie spojrzenie wyprzedzające epokę trwale nakreśla kierunek, w którym rozwija się każda dziedzina, od technologii, przez medycynę i na modzie kończąc.

Początki marki Lacoste sięgają połowy lat 20., dokładnie 1926 roku. Marka sama w sobie słusznie kojarzona jest przez większość z tenisem, bo właśnie na kortach wszystko się zaczęło. Rene Lacoste, późniejszy założyciel marki, wzbudził spore kontrowersje podczas jednego z meczów US Open, zakładając białą koszulkę z krótkim rękawem, uszytą z francuskiej bawełny. Dziś nie widzielibyśmy w tym nic zdrożnego, jednak ówcześnie standardy były zupełnie inne. Skąd logo w postaci aligatora? Ten znany tenisista otrzymał pseudonim „Aligator” od dziennikarzy, którzy relacjonowali mecze, a ten zaś wziął się od torby z krokodylej skóry, którą często nosił. Logo zaprojektował przyjaciel Rene Lacoste — Andre Gilliere. A już w 1933 wspólnie założyli znaną dziś na całym świecie firmę, której nazwa pochodzi o nazwiska Rene.

Lacoste

Z wybiegu na salony, z salonów na ulice

Propozycje od Lacoste są w dużym stopniu modą użytkową, popularnie określaną jako lifestylową. Od początku jej założycielom przyświecała idea, by dostępna była dla wszystkich, chociaż początkowo przyjmowana była z dystansem. Dziś w większości męskich szaf można znaleźć produkt flagowy spod znaku aligatora, a mianowicie koszulki polo.

Wraz z przekazywaniem firmy kolejnym pokoleniom zaczęły pojawiać się głosy konieczności rozszerzenia działalności, otworzenia się na rynek i trendy. Marka jednak postanowiła być wierna sobie i czerpać przede wszystkim z własnych wzorów. I ta idea kontynuowana jest również przy projektowaniu zegarków Lacoste, które rewelacyjnie łączą w sobie sportowych charakter z eleganckim wykończeniem, dzięki którem przyjmują niezwykle uniwersalny styl. Nie są to jednak kolejne tylko ładne produkty, które niestety coraz bardziej zalewają rynek.

Za unikatowym wzornictwem, na bazie którego powstaje wiele konkurencyjnych propozycji, idą bardzo dobre parametry techniczne. Wykorzystywana jest stal i wysokojakościowe tworzywo w kopertach, silikon, skóra naturalna oraz dzianina w paskach. Zegarki w dużym stopniu są wodoszczelne, co tylko udowadnia ich sportowe korzenie. Ciekawostką jest fakt, iż zegarek Lacoste z każdej kolekcji testowany jest w warunkach rzeczywistych przed wypuszczeniem go na rynek. Możemy więc zaufać producentom, jeśli grawerują na dekielku informację o szczelności.

Inspiracja i wyznacznik trendów


Przeglądając propozycje innych marek trudno nie dostrzec, iż zarówno damskie, jak i męskie zegarki Lacoste wyróżniają się na tle pozostałych niezwykłą dbałością o detale. Dopasowane indeksy i cyfry do bransolet lub kontrastująca z paskiem barwa tarczy przykuwa uwagę, ale w bardzo wyrafinowany sposób. Charakterystyczna kolorystyka, która wykracza poza typowy kanon branży czasomierzy, nakreśla trendy na najbliższe sezony, co również ma potwierdzenie na sklepowych półkach i ulicach, a to właśnie one świadczą o statusie, fenomenie i nieomylności projektantów od Lacoste.

Chociaż sygnowane są prestiżowym logo, to najtańsze zegarki Lacoste można kupić poniżej 250 zł, co czyni je tym bardziej przystępnymi. A co najistotniejsze — realizuje pierwotny zamysł i testament Rene Lacoste, by mógł pozwolić sobie na niego każdy.

Firma Lacoste
Ambasadorką marki w Polsce od 2018 roku jest Marcelina Zawadzka — modelka, dziennikarka oraz reprezentantka naszego kraju na konkursach piękności.
Pokaż więcej wpisów z Luty 2019
  • facebook
  • twitter
  • pinterest
Podziel się swoim komentarzem z innymi
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel